Monday, January 26, 2004

Google Goochelen

-
Dit is een onbegrijpelijk spel: goochelen met Google. Wie krijgt de meeste hits? Voor S. is dat een peulenschil. Zijn site over poolen staat bij Google bovenaan.
Ik heb thuis gezien hoe hij dat doet. “Kijk! Drie ballen tegelijkertijd in de lucht!” en hij gooit drie mandarijnen op, die met een splet op de grond belanden.
Dus dat is wat je moet bereiken: dat zoveel mogelijk mensen op het marktplein met mandarijnen naar je weblog gaan gooien. Reken maar dat er dan heus wel eens één raak is!
Nu probeer ik dat ook. Ik ga op een hoek van het plein staan, zwaai met een rode zakdoek aan mijn langste arm en roep: “Yahoo! Hie-ier! Hier ben ik!”
Niet dat ik denk dat ze nu ineens naar me zullen luisteren. Ik weet ook nog niet wat de beste plek is om te staan. Maar het is het proberen waard. En oefening baart kunst. Zeker bij het jongleren op internet!

No comments: